Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lotnictwo cywilne uratuje tylko państwowa pomoc?

infoair
19.03.2020 09:30
0 Komentarzy

Bez pomocy państwowej lotnictwo cywilne może nie przetrwać przedłużającej się pandemii koronawirusa – oświadczył w czwartek szef Lufthansy Carsten Spohr.

„Obecnie nikt nie jest w stanie przewidzieć konsekwencji” obecnej sytuacji – podkreślił.

Niemiecki #PowrótdoDomu

Spółka Lufthansa, narodowy przewoźnik lotniczy Niemiec, podjęła cały szereg działań mających złagodzić skutki zawieszenia większości połączeń z powodu epidemii koronawirusa SARS-CoV-2. W ramach pakietu oszczędnościowego skrócono czas pracy, zawieszono wypłacanie prowizji pracownikom, a linie lotnicze zaangażowały się w „podtrzymywanie łańcuchów dostaw dla niemieckich przedsiębiorstw”, koncentrując się na spedycji krajowej i międzynarodowej.

„Pracujemy na pełnych obrotach nad objęciem całych Niemiec mostem powietrznym” – zapewnił szef Lufthansy Carsten Spohr w rozmowie z dziennikiem „Bild” opublikowanej we 17 marca.

Linie zobowiązały się do wykonania ok. 140 rejsów czarterowych, które służą przetransportowaniu do Niemiec obywateli niemieckich rozsianych po całym świecie. Jest to jedna z największych operacji tego rodzaju w historii lotnictwa cywilnego – podkreślają władze spółki.

Globalna katastrofa

Sytuacja całej branży lotniczej podlega nieustannym zmianom – podkreśla Reuters. 19 marca australijski przewoźnik Qantas Airways poinformował, że ok. 30 tys. pracowników zostało wysłanych na zwolnienia lekarskie. Również w czwartek władze Indii oświadczyły, że planują ogłoszenie pakietu pomocowego dla lotnictwa cywilnego w wysokości 1,6 mld dolarów USD.

O przyznanie pomocy publicznej przez rząd federalny zabiega również grupa Lufthansa, do której należą linie Swiss International, Austrian Airlines i Brussels Airlines.

„Im dłużej trwa kryzys wywołany epidemią koronawirusa, tym staje się jaśniejsze, że bez pomocy państwa nie da się zagwarantować przyszłości lotnictwa” – podkreślił w czwartek Carsten Spohr.

Główną bazą logistyczną i operacyjną Lufthansy jest międzynarodowy port lotniczy we Frankfurcie nad Menem. Siedziba spółki znajduje się w Kolonii. Lufthansa jest liderem międzynarodowego porozumienia przewoźników Star Alliance, do którego należą też Polskie Linie Lotnicze LOT. (PAP)

Komentarze