Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Boeing 737 dla VIP-ów wylądował

infoair
15.11.2017 10:44
0 Komentarzy

15 listopada 2017 r. pierwszy z trzech Boeingów 737 dla VIP-ów wylądował w środę w 1. Bazie Lotnictwa Transportowego w Warszawie. Samolot będzie nosił imię marszałka Józefa Piłsudskiego.

Matką chrzestną maszyny ma zostać pięcioboistka st. szer. Oktawia Nowacka. Kołując pod hangar, samolot przejechał przez kurtynę wodną utworzoną przez wojskową i lotniskową straż pożarną.

Na stateczniku samolotu o numerze bocznym 0110 widnieje wizerunek Józefa Piłsudskiego.(PAP)

-„St. szer. Oktawia Nowacka – żołnierz Wojska Polskiego, pięcioboistka, brązowa medalistka Igrzysk Olimpijskich w RIO oficjalnie od jutra zostanie matką chrzestną pierwszego samolotu dla HEAD B737. Samolot będzie nosił imię +Marszałek J. Piłsudski” – napisał wiceszef MON Bartosz Kownacki

Samolot – tak jak pozostałe dwie maszyny tego typu – jest fabrycznie nowy.

Umowę na dostawę trzech specjalnie wyposażonych – dwóch nowych i jednego używanego – samolotów Boeing 737-800NG w konfiguracji BBJ2 (Boeing Business Jet) podpisały 31 marca MON i amerykański koncern Boeing. Wartość kontraktu to 523 mln dolarów – 2,066 mld zł netto, a z podatkiem ponad 2,5 mld zł. Jako pierwszy, w listopadzie br. miał zostać dostarczony używany samolot pasażerski, przystosowany do przewozu 132 osób. Przewidywano, że do standardu VIP zostanie przerobiony później. Pozostałe dwie nowe maszyny, przewidziane do przewozu po 65 pasażerów, mają być dostarczone jesienią 2020 r. W październiku, po renegocjacjach ustalono, że dostawy obejmą trzy nowe maszyny.

W czerwcu i lipcu zostały dostarczone dwa 16-miejscowe transatlantyckie samoloty dla VIP – Gulfstream G550. Wartość tamtego kontraktu, podpisanego w listopadzie 2016 r., to ok. 440,5 mln zł netto, a z podatkiem ponad 538 mln zł. Oprócz samolotów umowa przewiduje dostarczenie pakietu logistycznego, dokumentacji technicznej, szkolenie pilotów i personelu naziemnego oraz wsparcie eksploatacji.

Komentarze